1. Wat als ik mijn wachtwoord en/of mijn gebruikersnaam ben vergeten?

Wij hebben anonimiteit en veiligheid hoog in het vaandel staan. Daarom kunnen we geen gebruikersnamen opsturen.
Bent u uw gebruikersnaam vergeten, dan moet u zich opnieuw registreren.
Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u, als u tenminste een email adres ingevuld heeft, uw nieuw wachtwoord op laten sturen.
Op de startpagina ziet u een knop met opschrift "Wachtwoord vergeten"; die kunt u hiervoor gebruiken.
Bewaar uw gebruikersnaam en wachtwoord daarom op een veilige plek.

2. Hoe krijg ik contact met een medewerker van de Luisterlijn?

- Ga naar de "Startpagina" (zie linkerkant) en klik dan op de knop "Ik wil me registreren".
- Vul een zelfgekozen gebruikersnaam en wachtwoord in. Bewaar ze goed op een veilige plek! U heeft ze later weer nodig om in te loggen en het contact met de Luisterlijn-medewerker voort te zetten.
- Als u bericht wilt ontvangen wanneer er is gereageerd op uw hulpvraag, dan kunt u hier ook uw eigen e-mailadres invullen. U krijgt niet het antwoord toegezonden, maar alleen een melding dat er een nieuw bericht is.
- Lees de Algemene voorwaarden, vink dit vakje aan indien u akkoord bent.
- Klik op aanmelden.
- Er opent zich een e-mailvenster. Kies een zo duidelijk mogelijk onderwerp. Daarna kunt u in het grote venster uw bericht opschrijven.
- Klik op "Versturen" zodra u klaar bent, het bericht komt nu terecht bij een vrijwilliger van de Luisterlijn.

3. Hoe kan ik de reactie van de Luisterlijn-medewerker op mijn bericht lezen en weer reageren?

- Log in (zie vraag 2).
- U komt op uw persoonlijke pagina. Daar ziet u een overzicht van uw e-mails en de antwoorden daarop van de medewerker van de Luisterlijn (deze zijn geordend op datum; bovenaan staat steeds het nieuwste bericht).
- Een antwoord dat geschreven is door uw contactpersoon bij de Luisterlijn e-mail begint altijd met "Re:".
- Klik op de begintekst die al te zien is. Onderaan de pagina kunt u in het tekstvlak weer een nieuw bericht schrijven

4. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat ik een antwoord krijg op mijn eerste vraag?

U kunt binnen 4 werkdagen een eerste antwoord verwachten.
De termijn voor elke volgende reactie hangt af van de afspraak die de medewerker van de Luisterlijn hierover met u maakt

5. Waar moet ik nog meer op letten?

Browser: de meeste Internet browsers ondersteunen de Luisterlijn e-mail volledig. Maar soms kan het voorkomen dat er iets niet goed gaat.
Installeer de nieuwste versie wanneer blijkt dat uw browserversie verouderd is. U kunt dit achterhalen door te zoeken naar de "Help" die meestal bovenaan in de menubalk aanwezig is. Daarna kiest u de "About".

Beveiliging: uw browser moet geschikt zijn om een beveiligde verbinding te kunnen gebruiken (SSL). Deze beveiligde toegang wordt gekozen als de link naar de Luisterlijn e-mail begint met https: (let op de s achter http).

Gebruik de bladerknoppen (met de pijl naar links en rechts) in uw browser niet als u ingelogd bent in uw de Luisterlijn e-mail account, gebruik uitsluitend de verschillende menu keuzemogelijkheden die op elke pagina zichtbaar zijn.

6. Hoe en wanneer wordt mijn account verwijderd?

Het verwijderen van een account (inclusief de berichten) kan door de Luisterlijn-medewerker geactiveerd worden nadat het contact is beƫindigd. Daarna zal het account nog 90 dagen beschikbaar blijven. Ook kan uw account verwijderd worden als er al meer dan 90 dagen geen nieuwe berichten door u verstuurd zijn.
Zelf kunt u uw account niet verwijderen, maar u kunt wel uw gesprekspartner bij de Luisterlijn vragen om het account direct te verwijderen. Ook kunt u een e-mail sturen naar het onderstaande e-mailadres. Noem de naam van uw Luisterlijn-medewerker en uw eigen gebruikersnaam (niet het wachtwoord).

Heeft u nog andere vragen? Onze helpdesk helpt u graag, mail naar info@deluisterlijn.nl